Gepost door: swittocx | december 13, 2008

Huwelijksfeest in Ouaga

Vorige zaterdag ben ik samen met Stefan naar een huwelijk geweest van de dochter van Mme. Dinach. Op de aankondiging stond vermeld 12u. Wij zijn rond 12.15 aangekomen, ik dacht dat we te laat waren. Ik kan na zeventien jaar Afrika nog steeds zo naïef zijn! We waren 45 minuten te vroeg. Om de ambiance erin te houden werd er gezongen en gedanst. Gelukkig zijn we nu in het ‘koele’ seizoen, anders was het niet te doen geweest.

Toen de vader met de bruid aan de ene kant van de kerk hun intrede maakten en de bruidegom aan de andere kant ging dat met het gepaste Afrikaans tempo: één stap voorwaarts, één ter plaatse, weer eentje voorwaarts op de muziek van een soort trage wals, hoempapa, hoempapa, stapje voorwaarts, eentje ter plaatse, hoempapa, hoempapa. Het kostte hen tien minuten om vooraan in de kerk te komen. De arme man zweette van concentratie met die pasjes. Gelukkig dat mijn dochters niet op dat idee zijn gekomen om me dat aan te doen!


Geef een reactie

Categorieën

